Tuesday, February 26, 2008

20.000 til!


ojojoj. For en trofast Gud! her ser dere en svart haug med ØysteinCDer på en stor pall - og tre venner her på Grimerud :-) Nå fikk vi nok penger til å kunne bestille nye Øystein CDer, det er gode greier. Så da er det ordnings og dere kan bare si fra hvis dere vil ha flere til å dele ut! skriv en mail til ellerstakk@ywam.no
bless you!
Chris

o boy - God is so faithful! Here you see a black pile of Øystein CDs ready to be sent out to the nation. We received enough money to get another load - thank you Lord! so if you want to hand out some in your norwegian speaking neighbourhood - write us! ellertakk@ywam.no !
bless you!
Chris

Monday, February 25, 2008

I do (les: Ai do: englesk, ikke norsk)

I kirka med Carina og Frank. Og så som servitør:

Så vært det bryllup for Beate Magnus :-) jauda. og jeg fikk lov å mate følka! Good times. Vi var et godt team, og selv om det ble maaaange timer med ståing og oppvask, så var det bra å kunne være med og tjene. Tenkte litt på Lukas 12 vers 35-38: "Lykkelige er de tjenere som herren finner våkne når han kommer! Sannelig, jeg sier dere: Han skal binde opp kjortelen, la dem gå til bords og selv gå fram og tjene dem." Mæn - Jesus skal tjene oss..? Wow. La oss for all del være VÅKNE!!

Det var også en glede å kunne sende ut DTS team til Thailand og Tanzania fra Grimerud for noen dager siden. De har kommet vel frem, og skal være med og bygge Guds rike "out there"! Helten er Antonia på 4 år som nå er på sin første misjonstur, og det til Thailand. (også skal hun jammen ri på en elefant også :-)
Snart er det påskeleir! Da venter vi 120 barn her til Grimerud, tema er "Bruk Nøtta!". Barna skal få lære å bruke hodet når det gjelder Gud, bibelen og tro. Her er Per og HildeJoy i full fart med ordnings for saken, slik at folk kommer seg på rett rom!
allright! Opplever virkelig at Gud leder, og at Han er så god, så til å stole på, så sterk og så myke hender lel - for en Gud å kjenne og elske og tjene. Takk Gud!
ønsker dere en god uke! blessings!!
Chris

Hello there!
I have been helping out at a wedding, doing some catering or should I say "serving". I was reminded of Luke 12, 35-38, where we read that the servant who is awake when his master returns will be seated at the table, and the master will serve him: Jesus will serve us, who are waiting for Him! Man that is just amazing. The Lord of Lord returns as King, and yet: serves his loyal subjects! O Lord, give us the strength to remain loyal!!

The bus picture shows a group of DTS students - we have just sent out two teams, one to Thailand, the other to Tanzania - to build the Kingdom of God there! One of the teams has 4 children, age 4 and under. that is just so great: the parents are trusting God, and the children will get their first taste of missions! o yes.

Soon the easterfestival is coming to Grimerud with 120 children coming, the topic being "Use your head!" The teaching will be about learning to use out minds and eyes and ears to discover the God made world, and find Him. Our faith is built on solid facts like the resurrection. yeah. its gonna be good times!!!

Isnt it amazing what God is like? So faithful, so strong and yet with silken hands. He knows me, what I need - He guides me, blesses me, helps me.. wow. Thank you God.

have a great week!
Chris

Wednesday, February 20, 2008

Kroppen er Guds tempel!

Her en liten video fra kontoret... Vi har satt opp en sånn hengestang :-) ("pullups??) og jeg har faktisk kjøpt (boy o boy) sånne pushupbøyler... ojojoj, nå blir vi spreke her altså. Sitter jo på rompa hele dagen! Så her får dere se oss ta være på Guds tempel - som også er lovsang til skaperen! o yeah. :-)
Chris


Heres a little video from the office.. we have put up this pull-up thingy in the doorphrame. And I got these pushup thingy magiggies as well... so now the temple of God (alias our body) will get back into Rugbydayshape (or maybe just a little bit less sloppy...!) after all our body is the dwelling place of the Holy Spirit, and so this is just another way to worship, ikke sant!? o yeah.
God bless your head!
Chris

Monday, February 18, 2008

Gud og Ski er ganske like :-)

Har du noen gang lært bort det å stå på ski?
I går fikk jeg sjansen til det. Veldig artig at en litt småredd 4 åring kan lære seg å stå alene på en dag. Mæn. Ikke rart at vi skal lære barna om Gud når de er barn!
Også artig å oppleve hvordan når jeg er uredd - så blir hun også uredd. Og når jeg forteller henne hvor flink hun er, så blir hun flinkere. Gud ser oss, livet vårt: og han vil lede oss, og lære oss. Han bare fryder seg over det når vi følger Hans vei. Mæn. For en Far i himmelen! Takk for en fin dag, Antonia, og takk at du stoler på meg.
Chris



Hey there!
Norway - snow - sunshine: oh, a lovely weekend. Have you ever taught a child to do something new? I had the opportunity of teaching a 4 year old friend to ski. We had a great time. And she just got a hold of it SO quickly, being a little scared in the beginning - to just going for it at the end of the time. so great. No wonder the Lord commands us to teach the kids about Him while they are still kids!
It was also great to see how my little friend had to trust me and was rewarded by it - and getting more and more freedom. From skiing with me holding her to her holding the ski-sticks, to her skiing herself - good times. Imagine how God is just rejoycing over us when we follow His ways. We have such a good Heavenly Father. o yeah :-)
have a good week!
Chris

Saturday, February 16, 2008

et artig fenomen...

heisann!
I dag får du oppleve litt hvordan det er å være på 3. etasje i et stort hus på Grimerud Gård, Hedmarken. Jeg bor jo på en stor gård sammen med 60 eller noe slikt andre superbra mennesker - og her får du altså se rommet mitt på guttegangen. Good times. Ser ut som Per og jeg er nokså like når det gjelder klær - i kjellern av dette store huset finnes det en stor tørketromme, som vi alle bruker.. også havner klærne på sofaen... høyhøy... men avslutningsvis må jeg bare si at vi bretta klærne sammen rett etter jeg hadde satt en pizza i ovnen...
go helg!
chris


hællooow,
today a little peek into the the life and dwellings of moi... a boyz phenomena... Per and I both wash out clothes in the basement, pass it through the mighty drier (a massive machine) and ... apperently let the clothes sit on our couches for days.... but just to mention the happy ending: having flung a pizza into the oven, we folded out clothes in a combined effort.. together.. fellowship then eh!?! good times. its great to stay here with all the other 60 people at Grimerud Farm.. good stuff. Great new people also - o yeahy!
have a lovely weekend!
Chris

Sunday, February 10, 2008

Snow, sun and an orange

Thank you Lord for the fantastic nature you created.
Chris

Friday, February 08, 2008

o yes - and here the taste test!

more people hey HEY thank You LORD!


Det ser ut som vi blir et skikkelig team til høsten altså! Mæn! Tenk Barbara fra Tyskland har tenkt å bli med - good times! det blir virkelig bra. Hu skal hjelpe meg lede teamet, og hu skal starte opp barneklubber i nærområdet samt undervise om hvordan man skal gjøre slikt. O yes.
VELKOMMEN til NORGE, Barebra :-) eller jeg mener Barbara!
og takk Gud at du svarer bønn - nå kjem det følk!
Chris

Looks like we are going to be a rock and roll team this autumn - o boy! Barbara from Germany is also going to join us, thats gonna be GOOD times. She is a fantastic Jesus-lover, who will assist me in leading the Øystein Team, organise trips and start childrens evangelising clubs - o yeah!
Seems the Lord is answering our prayers of sending people to us! Thank you Lord!
Heres a little video of us making some food :-)
have a great week!
Chris

Thursday, February 07, 2008

New people - thank you Lord!!

Jeg har jo bedt til Gud lenge om at han skal sende folk på Øystein teamet, så vi kan nå ut skikkelig.. og i år har jeg hatt en sånn fred over at YES, det blir nye folk. Så nå ønsker jeg å introdusere dere for Jan Willem - en skikkelig kreativ sjel som har lyst til å joine oss. Han er i Nederland nå for å samle inn folk som kan være med og støtte han med penger en gang i måneden (kanskje DU kan være med på laget hans!?! Send meg en mail hvis du vil det!), så kommer han så snart han har det han trenger. det blir SÅÅ bra!
ojojoj!
Chris

I have been asking the Lord to send workers into the Norwegian childrens harvest. But this year, He gave me a peace and really a faith to see people come. and yes, it is the time. So I want to introduce you to Jan Willem - from the Netherlands. A truly creative dude who wants to draw and see the children reached for Christ in Norway with his giftings. He is in the Netherlands right now, trying to get financial support - and will be coming as soon as he has enough (maybe you should join his team!!?! tell me if you do) - that's gonna be great times!
Christ to the Kids!
Chris

Tuesday, January 29, 2008

Hemmelige saker!

Takk til deg som har vært med og håpet og bedt for dette med TV2's Norske Talenter! Jeg får altså faktisk ikke lov å si om jeg kom videre eller ei - hemmelig skal det være (måtte jeg til og med skrive under på!) her noen bilder underveis:

Men jeg må få lov å si at jeg syntes dommerne gav positiv kritikk, og at "mobbesirkuset" uteble når jeg var inne. Kanskje det var fordi det var mer enn 50 kristne til stedet, og at mange hadde bedt :-) O YEAH! En kjempebra opplevelse.

Børge som jeg møtte oppe i TVlokalene, fantastisk fyr altså:

Slik så det ut i salen:
Team X-treme Viking gutta fikk også prøvd sine styrker :-)

en morsom helg! Takk at du var med med dine bønner. AMEN Lord may it be as YOU want!
Chris



hey there:
heres some pics from the whole TV event and all that :-) I had a good time, met many cool people, got to hand out some Øystein CDs as well and yeah.. I am not allowed to tell you all how it went, its a TV secret they said... jaja. But I had a good time! Tiring also.. but yeah, really good to see how Norwegian TV works from the inside. I am so thankful for that experience!
yeah-
have a lovely week! keep rocking for our Good Lord! Recommending Psalm 136,

Chris

Thursday, January 24, 2008

på Audition med norske talenter

Jauda.
her står vi ute og fryser sammen med en gjeng - helene og julie som jeg møtte i køen: to dyktige jenter som skulle synge og gjøre en rar lyd :-)Her en liten video om hvordan det var utenfor....i to timer!!
Inne så vært folk filma litt, Øystein og..
Vi skulle si: vi vil vinne norkse talenter!
men så ble det..
Chris: Vi vil vinne..
Øystein: norske gulerøtter!!

jaja.
her er permen med bilder av oss som gikk gjennom:

takk at du er med og ber!
neste stopp er lørdag - vi du være med og se på? si fra, jeg her booka 50 plasser..
vær der kl 10.00! (begynner kl 10.30)
her en veibeskrivelse

for the Glory of GOD!
Chris

Thursday, January 17, 2008

Back in Norge - !

Ojojoj. og tenk - TV2 ringte og sa jeg kunne komme på audition. Så da ba jeg litt og tenkte - og JOA, det blir satsning. Spennende...
Første audition onsdag 23.1. kl 10.00... så til helga enten 26. eller 27. - hvis man kommer gjennom den første da. Følk har skrevi nokså mye sørgeligheter om åssen auditionsne har gått for seg andre steller.. men men. Gud er med. Vær gjerne med og be for detta :-)
ha en god helg!
chris

wow.. the Norwegian televisions second channel called me last week and said I was accepted to come to the audition for "Norways got talent". Man. I prayed and thought and YES I wanna try. First one is on the 23rd, then on the 26/27 Jan.. thats if I pass nr one. Yeah. Apparently the auditions are pretty tough and they are not afraid to booh or give bad comments. jaja.
But God is there eh? Yes. Join me in prayer will you? Thanks.
have a nice weekend!
Chris

Monday, December 03, 2007

VESTLANDSTOUR!!

Nå har vi vært på tur altså - 15 forskjellige opplegg på steder mellom Stavanger og Bergen, med et fantastisk team: Good times skal jeg si deg. Vi forkynte evangeliet for 2-3000 mennesker i løpet av turen, delte ut over 18.000 Øystein CDer.. det var MORO! slitsomt også - men verdt det!!! Takk til alle dere som gav og som ba - dere var med oss!!!
Jeg presterte jo selvfølgelig i å ta med motorsykkelen min, som vi brukte på neste hvert møte til å ha en "pangstart!". Musikken på. Tute. Kjøre inn med MC inn i kirker og bedehus og litt av hvert! good times. Så rett på sak med evangeliet!!!
Honda VF 1000 F. Gooooood times. Deilig å ha med noe litt.. maskulint.. for guttaboysene. O yes.
Øystein måtte jo selvfølgelig stille opp!! Og kjøleskapet hans hadde han med også :-) Hovedmodellen til tegningene lixom.
Jeg fikk også muligheten til å besøke noen venner, og da lagde vi FAKTISK gulrotis!!! OO yeah! det var godt!!!

og en liten tur innom TV studio med TVHaugaland.

En fin tur altså - takk for alle forberedelser HildeJoy!! You rock!

Snart skal jeg ti Sørafrika - søstern gifter seg på lørdag, det skal bli gøy! good times coming up.
ha en fin adventstid!!
Chris


Hello everybody!
We have just had an amazing time on the westcoast, doing an evangelising trip with Øystein :-) and ten other people! We were able to meet 2-3 thousand people and share the Gospel with them, and handed out 18.000 CDs - thank you Lord!! Thank you to all of you who gave and prayed. you were with us out there!!!!

I had to take my motorbike along.. which now has an Øystein design :-) and we drove it into churches and all kinds of places, to have a good start for the childrens meeting, jumping off the bike and saying HELLOOOO. I think especially the boys had a good time :-)

The local TVstation was ready for an interview, so that was quite the experience - The Lord really gave wisdom in the right time as in what to say.
thank you LORD for this trip!!!!

soon I am off to africa - my sisters getting married in Cape Town to Serge from the Congo - thats gonna be a good time I think.
I wish you a lovely advent!
HE IS ALIVE!
Chris

Thursday, November 15, 2007

Gulrot is på Vestlandet!!

Nå er vi på tur her på vestlandet, har kommet til Haugesund. Jeg fikk møte noen venner i Stavangerområdet - og der fikk vi laget gulrotis!!! Good times :-)
Imorra blir det seminar i totalen - Haugesund, Jesus er med oss!
Chris



A short hello from the westcoase of Norway, and a couple of shots of some friends of mine making carroticecream! good times!
Tomorrow I wil teach a seminar in the city of Haugesund, God is with us. Thank you Lord!
Chris

Tuesday, October 23, 2007

se denne - kanskje vi byrda ha "Øystein og klima" - tematikk??

Kanskje vi byrda ha "Øystein og klima" - tematikk??
se denne Aftenpostenkommentaren.
Har lixom ikke tenkt over at klima saken vil føre til krig og litt av hvert... mh.
Chris

Monday, October 22, 2007

on the show!

Her et lite bilet av John Harald og meg - vi driver og skal lage noen opptak til en prøve video på DVD. its the good stuff! jeg har da mic-antivind-bæggen på hodet.. men men! Det blir nok bra. Ikke lett å lage en BRA DVD, men det går nok til slutt.
Litt spennende: Sandefjord blad skrev noe om oss, som ikke stemte.. les her for å se om du finner ut hva som er sant og hva som ikke er det :-)
Spennende tider. Blir nok ikke siste gang en slik sak skjer - vær med og be!
Chris

Hey - this is a pic of John Harald and moi, we are about to do some videoing with Øystein. I am wearing the microphone cover on my head - dont worry -
This weekend has been kind of exciting, this one newspaper wrote some stuff about us which simply was not true, so we tried to do something about it and in the end they said sorry.. you can read about is in the link.
God gave His wisdom in the case - thank you Lord! And keep on praying that we can tell the kids about the Good Lord, and not be stopped by the media :-)
thanks!
Chris

Friday, October 19, 2007

CAR time!!!

Ojojoj! Tenk at en venn av meg fikk for seg å gi bort en bil til Øystein og meg! Og da fikk jeg laget noen klistremerker til den - barna bare DIGGER det :-) så morro - tror det er spesielt artig for gutta. Enda en liten port og påminnelse i retning budskap om Jesus, håper jeg.

Ha en god dag!
Og takk igjen til deg som har gitt bilen :-)

Chris


Hello there!
A friend of mine got word from God that he was to give me this car - wow. Its a Saab 900 Turbo Convertable. So I got the stickers and made it into an Øystein PR vehicle - the kids dig it :-) Good times! Specially nice for the boys I think. Engines, you know!

have a good weekend!
Chris

Monday, October 08, 2007

120.000 CDer senere...

Crazy. virkelig. rart. og: fantastisk. 120.000 CDer etter de første kom, så sender vi de siste vi har igjen av gårde i en diger pakke til Kvinnekonferansen i Vennesla, hvor de skal legges ved permene deltakerne kommer til å få. crazy stuff. (vi har spart en håndfull CDer igjen - for høstfestivalen i helga)
"Takk Gud, for alle de som har fått høre om deg det siste året. Takk at vi ikke har noe gjeld og at CDene er betalt for! Takk for de som har blitt frelst. Takk for de som begynner å få en tro på deg. YOU ROCK!!!"
Hvilken mektig Gud vi har!
Hvorfor ikke få ut en million..? Tuller ikke!

Chris


Crazy stuff. really. 120.000 CDs later we are not sending out the last of the lot. (except a handfull which we need for the weekends autumnfestival). So this package will leave base today, to be handed out at a womens conference in the south of the country, where 1000 ladies will get one each in their welcome-folder.
"Thank you God! For all those who have gotten to hear the Gospel this past year! Thank you that we have no debt and every singel CD is paid for! Thank you for those who have gotten saved! Thank you for those who have begun to believe in you! YOU ROCK!!"
We serve a mighty God!
Why not hand out a million CDs? I am not kidding!

Chris

Sunday, October 07, 2007

"Voice Recognition"

Ode to YwamEintrøa:
Eintrøa ved Trondheim - oh place of good fishing,
fellowship and joy - oh place of good food,
peace and most of all
Jesusloving friends.

I går var vi en tur i Trondheim - kikka litt på domen - wow -
og fikk delt ut litt Øystein CDer også! Jeg tok på meg the magic evangelising boots - amazing. Disse 7milsstøvler får folk til å smile, så tar de gjerne i mot en Øystein CD... amazing. 50 stk bort på en halv time. Kun et barn hadde CDen fra før. dvs ca 2%. Det er en jobb å gjøre enda :-)
Så stod jeg bak en dame i køen for å få betalt parkeringsbilletten. og.. så sier hun..
"Det var noe kjent med deg."
"jaha...?"
"Er det du som har laget den dere CDen?"
"ja, det er det nok."
"Det var noe kjent med stemmen.. vi hører jo på den nesten hver dag!"

Fikk også besøke mine to bønnepartnere og gode venner, Kristine og Elisabeth, som fylte 5 år den dagen vi kom! Gratulerer Kristine!!!
Nå skal vi hemmat til Grimerud! Gleder meg til turen. deilig å sitte i en bil og bare slappe av, lese litt, ha roa over seg i mange timer. I like it!

ha en god uke!
Chris




The poem above basically says that I am having a good time here, visiting the Eintrøa Ywam base. Caught a fish yesterday - good times. We also headed out to Trondheim, where, while wearing the Skyrunners, I handed out Øystein CDs. Its magic. The kids see the boots (see above) and just start smiling, and then they gladly receive the Øystein CD. Good times!
The famous NidarosDome was also great to see.

So then, while standing in the que to pay the parkingfee, this one lady wondered..
"You seem so familiar"
"well.."
"Are you the guy who made that CD?"
"yes."
"I knew I recognised the voice.. we listen to it almost every day..!!"

And I got to visit to of my good friends here, who are also on the prayer team for the project.
The picture is of Kristine, who just turned 5 and was very happy about the Øystein poster she got :-)

We are heading on home today, looking forward to the trip.
allright - have a great week and stay strong in Him,
Chris

Tuesday, October 02, 2007

Good times in Oslo and Skien and Sogndal!

Øystein og jeg har vært mye ut på tur i det siste!
Det er såååå deilig å kunne være ut på gata og forkynne evangeliet, og dele ut Øystein CDer til viltfremmede folk. I like it! Her er Øystein og jeg i Skien:
Det var mange som kom å så på - og det var deilig vær!

Fikk treffe noen som jeg hadde vært sammen med på Oase i sommer. SÅÅÅ koselig!!
Og her i Oslo:

Etter stuntet sammen med gutta fra Different Colour og flere - så tok jeg på meg noen litt kult stylter. Goood times! Når jeg gikk rundt like ved Spikersuppa etterpå, så fikk jeg delt ut omtrentlig 300 Øystein CDer på nullkommaniks - det gikk fort altså!

og her kommer enda en god nyhet: Vi er i null!! Grimerud lånte oss noen penger - ca 100.000 Kroner - for å kunne trykke opp CDer til de stedene som vi skulle på i sommer. Og etter at det ble gaver og slikt til UiO i sommer, så bestemte ledelsen for å slette gjelda! Det er bare så fint. Så nå jobber vi videre med blanke ark - GREAT stuff. Da skal det bli DVD!!

Her et lite bilde av meg og Martin som har reist med meg disse gangene - takk Martin; you rock!
Yes. Nå blir det en del kontorjobbings fremover - forberede og kjøre på med prosjektene. Takk at du ber! Ha en strålende uke!
Chris



ENGLISH

Hello there!
Øystein and moi have been doing a lot of traveling lately - Skien, Oslo, Sogndal - good times. It has been really great to be out on the streets and hand out Øystein CDs to total strangers - who may not know a single Christian. ROCK and ROLL for these amazing opportunities. take it do the streets, brothers and sisters - thats the way to go. on one of the pix you see me wearing 7-mile-boots: amazing evangelising tools.. kids would just come and receive CDs when I was wearing those and jumped around in the middle of Oslo.
Martin has been traveling together with me around Norway. He wants to join our team later this year.

Another good news is that we are no longer in debt. Debt?? yes - we borrowed some money from Ywam to make more CDs which we would need for the summers happenings. And now we Ywam generously cleared the 100.000 kroner slate with gifts to Ywam which had come in this summer. Great leaders - supporting us all the way. Man. Thank you Jesus!

allright - time to eat here at the base.
have a good Jesusrockmyworld day!
Chris