Thursday, January 07, 2010

Et glimt fra arbeidersamlingen ;-)

På morgenen på mandag så hadde dem spredd ut et slikt digert verdenskart over hele gulvet i låven. Og der satt jeg og ofte så pleier noen barn å komme rundt og sette seg hos meg, det var Jonas på 7 og Solvår på 11. og Ingeborg på 9 kom etterhvert. ja. her er det snakk om et DIGERT kart, som nesten fyller hele gulvet å låven. og vi satt på russland, på europa sin side. så oppdager jonas hvor stort russland er
Jonas: ojsann, helt borti dit jo! (reiser seg og ser i retning østrussland)
Chris: der er det mange folk som aldri har hørt om Jesus.
Jonas: ALDRI?
Chris: Ja, det må vi gjøre noe med.
Jonas tenker seg om litt.
Jonas: du kan kjøre noen lastebilder dit med Øystein CDer oppe i.
Solvår: da må det være på russisk. Skal du lære deg russisk, Chris?
Chris: nei men jeg kan lære opp noen som kan russisk til å lage en russisk utgave av Øystein CDen.
Jonas: jeg har gitt CD2 til hele skoleklassen min.
Solvår: jeg har gitt til noen i klassen min.
Jonas: og Øystein CD1.
Så skulle vi be. og jeg og dissa to vi ba for Russland. holdt hverandre i henda og ba. jeg gråt. så jeg måtte forklare at i blant så gråter man fordi man er glad ;-) så lurte JOnas på om det var andre land der mange aldri hadde hørt om Jesus. vi endte opp med å be for Nepal, India, Kina, Sudan og Filippinene. og alle barn i verden som sliter.

wow.

1 comment:

Anonymous said...

Hvor kjøper du dukkene dine?:)